Rainbow Text - http://www.myrainbowtext.com


الخميس، 4 أكتوبر 2012

وداع حبيبي


وداع حبيبي


ودعت النص الشعرى
اللى بيفيض بمشاعرى
وبروحى وبأحاسيسى
أنا مش حاتنفس شعر
ولا حارتوى سطر حروفك
ولا حارمى خوفى ف طيفك
ولا حتقابل مع نجمك
ولا حتى حا دوب بين سحرك
ولا قلبى حيرتاح على صدرك
م اليوم
راح أخاصم الشفافية
ويا الإحساس المرهف
المرتاح جوه نقاؤه
وخيالى أنا حاطويه
أحلامى عقد مفرفط
بين سن القلم المحنى
متمرد وبيسمح لى
اصرخ وأبدل ورقى
أنا قلبى عاش يتمنى
الفارس والأحلام
ما خلاص اليأس اتأنى
ف العمر وف الأيام
وفقدت الأمل الأبيض
وركبت حصانى الأسود
الموت محاصرنى بشدة
وحاضنى بشوق وبحده
راكبانى جروح بتقطع
ف امبارح وف بكرة أتربع
على عرش ف صمت الموت
ولو أنى بحبك موت
بصماتك فيا تفوت
سايبه لى آثار على أسمى
وعلى قلبى وعلى تفكيرى
عاشقاك أنا جوه ضميرى
م اليوم
مش حاستكمل مشوارك
أبقى اترحم على قلبى
وعلى قلمى وعلى اشعارى
وإن كنت عايزنى أرجع لك
بدل ليلى
بنهارى

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق